fredag 6 augusti 2010

Kalasmöten

Det var många som igår kväll ville köpa böcker och samtala med oss som fanns på plats i och utanför Bokbussen på Luleåkalaset. Några ögonblicksbilder utifrån den kommunikation som uppstod (ej med exakthet återgiven):

"Det här måste räknas som hög vuxenfaktor! Jag är på festival och står här och köper biblioteksböcker!!" (Man i 30-årssåldern)

"Visst är ni bibliotekarier? Jag träffade en kvinna i Köpenhamn, som var bibliotekarie, och hon pratade om Vnd - vad betyder det på biblioteksspråk?!" (Man i 40-årsåldern - Vnd handlar om sexologi, för den som inte visste...)

"Den här barnboken ska vi ge till ett par som väntar barn. Och vet ni varför?! Jo, i boken kommer det inte ut ett barn, utan en APA! Vad tror ni de säger om det?!" (Man och kvinna i 30-årsåldern - boken i fråga heter Mannen, damen och något i magen, av Aakeson)

"Nu har jag offrat en hel bira genom att köpa de här böckerna, men det kan det kanske vara värt!" (Man i 30-årsåldern)

På nästa års kalas tror jag att jag att vår verksamhet skulle kunna utvidgas. Varför inte med caféverksamhet och vinbar med litterär touch?! /Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar