torsdag 5 april 2012

Hejsan och glad påsk!

När Lena packar sina väskor och ger sig av söderut, så har jag packat mina jobbpärmar och rest norrut till Råneå. Jepp! Under två månader kommer Råneborna och bibliotekets övriga besökare få dras med mig istället. Som tur var är Martina och resten av gänget på plats, så jag kan inte ställa till med allt för mycket ofog ;-) Fick en liten mjukstart på mitt vikariat eftersom det bara blev tre arbetsdagar denna vecka pga påsken, men det var bara bra efter drygt ett halvårs frånvaro. Man är lite ringrostig när det gäller nycklar, bokningar och "vem-gör-vad" frågor, men på det stora hela är det superkul att vara tillbaks. Men så var jag i Gammelstad som hastigast i tisdags och det var också superkul för det händer massor där med, så jag tror att den här tiden kommer att bli guld. Jag får det bästa av nästan allt!

Men nu är det påsk och jag har tagit lite ledigt för att ta det lugnt, läsa, så blomfrön och må allmänt gott. Påskmat och påskmust finns i kylen, solen skiner och katten snarkar i soffan. Jag hoppas ni får en riktigt fin påsk. Vi syns i Råneå på tisdag! /Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar