onsdag 9 januari 2013

Man blir ju lite glad...

...när man kommer till jobbet efter några dagars ledighet förra veckan, och upptäcker att man fått det här färggranna halsbandet som julgåva av en av våra besökare. Ännu roligare är det ju när det framkommer att alla i vår gemensamma arbetsgrupp på biblioteket och medborgarkontoret fått varsitt halsband i samma utförande, fast med olika färgkonstellationer. Någon form av pärlor i återvunnet material, tillverkat i något afrikanskt land? Riktigt kul blir det när det börjar analyseras. Varför fick just jag (Lena) de här färgkombinationerna med mycket ljust rött och grönt? Varför fick Martina ett mörklila halsband och Maria ett med dominans av ljust blåa nyanser? Och varför fick Birgitta ett med en salig blandning färger och Malin ett som gick i orange? Jag uppskattar speciellt att även Birgitta kastar sig in i dessa reflektioner. Annars brukar jag vara den som har en tendens att göra (över)tolkningar av de mest obetydliga ting. Och vad våra analyser resulterade i? Ja, de är nog inte riktigt klara ännu... Jag tror för min egen del att besökaren tyckte att jag kanske behövde något som bröt av mot det ganska dominerande svarta, som min klädstil ofta består av. Birgitta var mer inne på att färgerna avspeglade våra olika personligheter. Vi kanske får anledning att återkomma i ämnet. Eller så kan vi bara fråga besökaren hur han tänkte:-) /Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar