fredag 14 juni 2013

Råneås kommande Rosendal?

När jag besöker Stockholm under sommarhalvåret, försöker jag alltid hinna med ett besök på Rosendals Trädgård på Djurgården. Lunch och/eller fika i deras mysiga café, ute eller inne, ger alltid ro för själen. När vi besökte invigningen av Oasen igår, så kändes det nästan som att det skulle finnas förutsättningar för att utveckla något liknande i Råneå, fast i mindre format... Tänk att kunna sitta ute och fika hembakt, kolla på hönsen och kanske köpa med sig lite ägg eller grönsaker. Och tänk vad bra för oss på biblioteket och medborgarkontoret att kunna tipsa många av de turister som besöker oss under sommaren, om ett alldeles speciellt och mysigt ställe?! Eftersom jag vet att Ulla-Britt som leder verksamheten är en driven och positiv person, som gärna utvecklar utifrån nya idéer, så skulle det inte förvåna mig om det kan bli verklighet, kanske nästa sommar? Jag har redan försökt utöva viss påverkan:-) /Lena 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar