tisdag 28 september 2010

Lindas blommor

Hur många sätt kan man egentligen arrangera blommor på? Det är med ett viss mått av skepsis som jag plockar upp Linds Ihreskogs "Lindas blommor - glädje och inspiration för vardag och fest". På bokens framsida ser man författaren iförd en klänning av blommor. I bakgrunden skymtar en gråkall bakgata, inte det första jag tänker på när jag söker inspiration för blomsterarrangemang.

Men när jag börjar bläddra fylls jag sannerligen av glädje och inspiration! Underbara bilder, vilsam layout och lättfattliga anvisningar gör denna bok ytterst njutbar för oss som älskar blommor, fest och vackra ting. Det ser avancerat ut, men med vanliga blommor och det man hittar i skog och mark presenterar Linda blomsterarrangemang som får mig att vilja rusa hem och börja på en enda gång. Det här är en bok som jag kommer att plocka fram som tröst när november är som mörkast. Låna hos oss, var kreativ och glöm inte bort att njuta./Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar