torsdag 29 mars 2012

Hatten av!

Hatten av, för alla de hantverkare som vi haft omkring oss under ombyggnationen, som pågått i snart två månader. Nästan alltid leende, nära till skratt och ofta ett vänligt ord på vägen. Ingen klagan på att vi eller våra besökare är i vägen eller stör, fastän vi haft vår verksamhet igång hela tiden. Utöver att de här människorna ofta jobbat med otydliga ritningar och delvis oklara direktiv, har de också tagit sig tid att ge oss ett handtag då och då, med att t ex spika ihop rangliga bokhyllor, som varit på väg att ramla över oss, när vi flyttat böcker i biblioteket. Inför nya arbetsmoment har de smidigt kommunicerat med oss, för att underlätta både deras och vårt arbete. "Imorgon lägger vi golv på den sidan - går det bra för er att använda den andra ingången då?" "Nästa vecka börjar vi riva den väggen - hinner ni förbereda och plocka undan innan dess?" Jag är faktiskt imponerad. Inte bara av den kunskap som t ex snickare, elektriker och golvläggare besitter, som jag själv saknar. Jag är framför allt imponerad av det här gängets sociala kompetens, och speciellt när det gäller kärntruppen bestående av Johnny, Hasse och praktikanten Julle! En eloge även till alla våra besökare, som ofta visat större oro över våra arbetsvillkor under ombyggnationen, än irritation över den ibland ganska röriga miljön i biblioteket. Vi gillar er:-) Om allt nu går enligt planerna, så blir det nyinvigning av våra lokaler lördag den 21 april. Skriv in datumet i era kalendrar! Jag befinner mig själv på annan plats vid tillfället, men jag håller tummarna för att allt ska gå vägen! Och att vi inom en nära framtid också får investera i nya bokhyllor till biblioteket:-) /Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar