söndag 9 oktober 2011

Taggad till tusen

När jag kommer till biblioteket på förmiddagen har någon skrivit sin "tag" tvärs över fönstret till vårt lunchrum. Min första reaktion är ilska, men snart lugnar jag mig och ser något annat. Klottraren har använd en bredare tuschpenna med klargrön färg som faktiskt passar riktigt bra där i fönstret. Uppiggande! Inte alls fult. Jag har på känn att den här personen (ny tag som jag inte känner igen) skulle kunna göra något riktigt vackert med vårt lunchfönster. Det skulle kunna fungera som ett slags insynskydd! Undrar om man får skriva en liten lapp och klistra fast på insidan av fönstret med texten "Kära "taggare"! Vi uppskattade verkligen den gröna färgen och den konstnärliga formen på din "tag". Kan du vara snäll och göra lite mer, gärna något motiv ur naturen om det vore ok. Tack på förhand! /Bibliotekspersonalen" Nej, det skulle naturligtvis inte alls gå för sig... Man får inte uppmuntra skadegörelse. Men för mig blir det här en påminnelse om att det faktiskt går att se något positivt i det som till en början var något negativt. /Ulrika i Gammelstad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar