måndag 28 november 2011

Omsluten av Anna

Först var jag benägen att hålla med Mattias Alkberg, när han recenserade Anna Ternheims senaste platta The Night Visitor i en av lokaltidningarna för några veckor sedan. En skiva som Ternheim spelat in i Nashville USA, tillsammans med bl a Matt Sweeney och Dave Ferguson. För perfekt, jämntjockt och nästan lite långtråkigt. Nu har jag ändrat mig, och instämmer i en av mina arbetskamraters lovord. Låtarna och musiken växer med lyssnandet. Man blir omsluten. Det är rogivande, stämningsfullt, vackert och ja, ibland nästan lite sakralt. Man blir varm inombords. Precis vad jag, och kanske några andra också behöver i denna mörka november. Gillar extra mycket: The longer the waiting (som Ternheim sjunger tillsammans med Ferguson), Lorelie-Marie, What remains? och Black light shines. Ett smakprov här. /Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar