onsdag 16 februari 2011

Hanna Hellquist


Jo, jag måste erkänna det. Jag gillar Hanna. Hanna Hellquist, journalist på DN och numera också programledare i SVT:s Jakten på lyckan. Jag gillar hennes värmländska omedelbarhet och direkta pang-på-frågor, som får de mest medietränade intervjuoffer att visa upp oväntade sidor. Jag gillar hennes speciella approach av att kunna vara både fräck och skör, samtidigt. Hennes drastiska, svarta humor. För den som händelsevis inte visste det, så har Hanna också skrivit en bok som kom 2009: Karlstad Zoologiska. En bok om uppväxten med en speciell pappa och många, med betoning på många, olika djur. Kort sammanfattat. Och här kan man göra Jakten på lyckans enkla lyckotest: http://svt.se/2.149217/jakten_pa_lyckan Jag fick det överraskande positiva resultatet "50% lycklig" :-) /Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar