tisdag 26 juni 2012

Återkomst

"Ska du börja jobba i Råneå IGEN?!" Jag träffade en av våra yngre manliga biblioteksbesökare i Luleå centrum igår. Hans fråga fick det nästan att framstå som att jag hade avslutat mitt arbete på bibblan i Råneå, och nu fått för mig att börja jobba där, IGEN. Två månaders tjänstledighet i annat land, kombinerat med en månads semester i Sverige - så fort det gick för mig, och så lång tid det kan synas vara för andra. "Va coolt - två månader i Italien! Ja, men då ses vi i Råneå nästa vecka!" Ja, det gör vi. Sedan får vi se hur lång tid det tar för mig att acklimatisera mig... Om jag fullt ut lyckas med det, överhuvudtaget. Det är tur att så stor del av världen finns representerad i Råneå i alla fall. Det kan möjligen underlätta min acklimatisering:-) /Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar