fredag 14 juni 2013

Thomas och Teija

Biblioteket och medborgarkontoret i Råneå har många stammisar från Treklöverns grupp-, stöd- och dagverksamhet. En del kommer för att låna böcker eller gå på datautbildning, andra bara för att kolla läget och prata bort en stund. Några kommer också regelbundet till oss för att utföra enklare sysslor som strimling av papper och blomvattning. Igår hade verksamheten, som leds av den stora entusiasten Ulla-Britt Hagenlöf, invigning av en ny utvidgad del som kallas Oasen. I arbetet med att skapa ett mer meningsfullt liv för de psykiskt och fysiskt funktionshindrade har man under året byggt ett växthus och skaffat höns. Alla har efter förmåga varit med i arbetet. Birgitta och jag passade på att göra ett hastigt studiebesök innan den officiella invigningen, och blev väldigt imponerade av det fina växthuset och de sociala och frigående hönsen. Vi möttes också av många glada och förväntansfulla personer, bl a Thomas (en av våra äldsta biblioteksstammisar) och Teija som arbetar på Treklövern och numera Oasen. Vi fick inte med oss några ägg, men jag hoppas kunna hinna köpa några när jag återvänder från min sommarledighet i mitten av juli. Och jag hade gärna också inhandlat några paprikaplantor, men jag insåg att jag nog först måste ta hand om alla de växter som jag själv sått:-) /Lena  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar