måndag 24 januari 2011

Karins broderier

Jag lånade hem Karins broderier och "råkade" nämna att det här var en bok som jag gärna ville äga. Dagen efter har min fantastiska bonus-son köpt den till mig i födelsedagspresent. Tänk sån tur man kan ha! Det är som inspirationskälla boken främst är tänkt även om den bland annat innehåller en liten broderiskola. Karin uppmuntrar oss att dekorera våra vardagstextilier med till exempel Delsbosöm. Min favorit är munkjackan i påsöm inspirerad av folkdräkterna från Dalarna.

Boken har en tilltalande layout, vackra bilder som inte alltid visar mönstret så tydligt samt enkla beskrivningar av hur man ska göra. Och visst får man lust att ge sig på sina vardagskläder med garn och tråd i högsta hugg! Författaren Karin Holmberg har haft utställningar bland annat på Nordiska museet samt möbelmässan i Milano. /Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar