tisdag 27 november 2012

Yoga med Malin

För mig är yoga den i det närmaste perfekta träningen både för kropp och själ. När jag väl tar mig tid och utövar den det vill säga… Därför läser jag med intresse många av de yogaböcker som kommer ut på marknaden, så även ”Yoga med Malin” av Malin Berghagen. Jag såg henne och hennes far i vimlet på årets bokmässa. Han var väldigt lång och hon var väldigt vacker. Boken har av biblioteksvärlden (och kanske av Malin själv) klassats som en yogabok och återfinns alltså bland idrottsböckerna.

För mig är ”Yoga med Malin” inte en yogabok som sådan. Om man vill lära sig något om yoga så bör man läsa något annat. Vill man däremot veta mer om Malin Berghagen och hennes andliga utveckling, då har man träffat helt rätt. Vackra bilder tagna av Katarina Di Leva samt en del fotografier ur de egna Berghagska fotoalbumet bidrar till helhetsupplevelsen.

Vad ska man då läsa om man inte är så intresserad av Malin Berghagen men desto mer av yoga? Då skulle jag tveklös rekommendera Petri Räisänens bok ”Kraften bakom yoga” Mer utförligt om ashtangayoga får man leta efter. Vill man läsa lite lättsammare fast ändå djupsinnigt om yoga, så kan man till exempel välja ”Happy yoga” av Steve Ross. Är man som jag hemskt morgontrött så kan någon bok om att utöva yoga i sängen vara befogad. Det finns några böcker som heter just ”Yoga in bed” vilket är en lugn och behaglig form av yoga. Är man inte alls intresserad av yoga men gillar vältränade män, då ska man bildgoogla Petri Räisänen./Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar